fbpx Skip to main content

Partnerskabet med Thoreau gør Waterlogic til en førende markedsleder af vandautomater til kontor- og Horeca-segmentet. Sammenlægningen er en del af en større vækststrategi, hvor ambitionerne er at vokse yderligere på lokalt såvel som globalt plan.

Opkøbet af Thoreau er med til at sikre en konkurrencedygtig position, hvor Waterlogic som moderselskab kan tilbyde et bredt spektrum af kvalitetsløsninger inden for salg og service af vandautomater.

Thoreau har med stor succes etableret sig på det nordiske samt europæiske marked, hvor de tilbyder vandsystemer til restauranter, hoteller og andre virksomheder. I 2008 lancerede de første gang deres brand i Sverige, og i 2015 lancerede de konceptet i Danmark og Finland. I 2018 blev Thoreau International dannet som er en franchiseløsning til Horeca-virksomheder, hvor konceptet blandt andet er købt i Slovakiet, Ungarn, Spanien og Storbritannien.

Med fokus på skandinavisk design, kvalitet og et højt serviceniveau henvender Thoreau sig til high-end segmentet, og dermed vil brandet komplimentere Waterlogics eksisterende produktportefølje fra Purezza.

Jörgen AnderssonJörgen Andersson, stifter af Thoreau, siger følgende: ”Fusionen mellem Waterlogic og Thoreau er helt klart den rigtige vej at gå. Nu, hvor Waterlogic både har Thoreau og Purezza, kan de dække hele markedet og tilbyde kunderne et bredere udvalg af vandløsninger, så de kan vælge den løsning der passer til netop deres type virksomhed”.

Planer om markedsudvidelse

I takt med samfundets større fokus på bæredygtighed, har markedet for in-house vandløsninger også oplevet øget vækst de seneste år. Flere brancher og virksomheder ønsker at sende et signal til deres kunder om, at de tænker på miljøet og har tilvalgt bæredygtige alternativer:

Planen for Thoreau er at udvide vores marked indenfor højt profilerede kontormiljøer som banker, advokatkontorer og bilforhandlere. Under fremvisninger eller i mødelokaler er det attraktivt for disse virksomheder at tilbyde lokalt filteret vand, fremfor transporteret flaskevand, da de her kan sende et signal om, at de tænker bæredygtigt”, forklarer Jörgen Andersson.

Thoreau har allerede kunder inden for dette segment, men ambitionen er at vinde yderligere indpas på dette marked, hvor interessen for lokalt og bæredygtigt vand er støt stigende.

Leave a Reply

All rights reserved WaterConcept